PELTAX

VEELGESTELDE VRAGEN

Heeft u vragen over hoe Peltax werkt ? Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen van onze klanten

Erg gemakkelijk ! U kan gratis en vrijblijvend een offerte aanvragen via het formulier op onze website. U krijgt een offerte op maat voro de beste prijs, wij streven ernaar deze binnen de 48u te beantwoorden. U kan zelf bepalen of en wanneer u de autocar wil reserveren.

Peltax beschikt over een eigen gevarieerd wagenpark met verschillende typen voertuigen. Touringcars, geregeld vervoer bussen, partybussen, minibussen en middibussen.

Ja  natuurlijk. Wij helpen u graag indien u vragen heeft over uw reis. Organisatorisch worden prijzen enkel gegeven via het offerte formulier op onze site waarbij u een referentienummer bekomt zodat de offerte/reservatie ten allen tijde door eender welke collega kan hernomen worden om u te helpen. Telefonisch worden geen prijzen doorgegeven.

Indien niet anders vermeld, is de busrit berekend op basis van brengen en halen. Is het toch de bedoeling dat de bus de hele rit ter beschikking blijft, gelieve dit aan te geven in de opmerkingen van uw offerte aanvraag. Je reserveert bij ons busvervoer geschikt voor een x-aantal plaatsen. Om het moment van reservatie kunnen wij nog geen exacte bus indeling geven. Deze indeling is circa 1 dag voorafgaand aan de rit beschikbaar. De indeling is altijd onder voorbehoud van wijzigingen. Wanneer in de bus veiligheidsgordels zijn gemonteerd, is de passagier bij wet verplicht deze te gebruiken. De draagplicht geldt ook voor kinderen. Iedere stoel in het voertuig mag door 1 persoon gebruikt worden. Bijvoorbeeld 2 kinderen op 1 stoel is niet toegelaten. 

Zeker, dat is geen probleem. Gelieve er wel rekening mede te houden dat tarieven werden opgemaakt op de door u ingevulde gegevens qua datum, uren, vertrekplaatsen, bestemmingen … Wijzigingen zijn steeds onder voorbehoud van beschikbaarheden op moment van aanvraag en kunnen onderhevig zijn aan extra kosten.

Al onze prijzen zijn inclusief binnen- en buitenlandse belastingen. De prijzen zijn exclusief parkeer-, pont-, en tolgelden, milieuheffingen, kilometers op locatie en verzorgingskosten (eten, drnken, een (dag)verblijf en/of overnachting in een hotel in singlekamer) van de chauffeur. Deze kosten worden achteraf in rekeing gebracht, tenzij anders vermeld of wanneer je zelf op locatie deze kosten betaald.

Indien gewenst kunnen wij op aanvraag een autocar met koffiebar en/of koelkast voorzien. Dit betekent dat er koffie/thee, frisdrank en/of bier (of wijn) in de touringcar aanwezig kan zijn. Desgewenst kunnen wij ook andere versnaperingen verzorgen, drankpakketten, lunchpakketten ed kunnen ook aangevraagd worden. Gelieve dit te melden in de opmerkingen van uw offerte formulier.

Dit is helaas niet toegelaten. Indien dit toch gebeurt heeft de chauffeur het recht dit te weigeren of worden de nodige supplementen aangerekend. Catering kan desgevallend wel voorzien worden, gelieve dit te melden op uw offerte formulier.

Neen, roken is niet toegestaan en bij wet verboden.

Vanzelfsprekend wordt de touringcar tijdens het gebruik aan de binnenzijde vuil. Indien de touringcar echter extreem wordt vervuild, dan zijn wij genoodzaakt achteraf schoonmaakkosten a 50 euro per uur in rekening te brengen. Voor overgeven in de bus brengen wij 100 euro per vervuilde plek extra in rekening. 

Schade toegebracht door opdrachtgever of door één van de reizigers aan boord vallen ten laste van de opdrachtgever en zullen doorgerekend worden.

Nadat u de boeking heeft afgerond ontvangt u een factuur met betrekking tot uw rit. De betaling moet uiterlijk 2 weken voor vertrek voldaan zijn. Wanneer u een last-minute boeking doet dan is dat geen probleem maar moet de betaling uiterlijk de dag van vertrek zijn ontvangen. In uitzonderlijke omstandigheden kan er afgerekend worden cash met chauffeur, onder goedkeuring van dispatch Peltax.

De eerste stap is om een offerte op te vragen via het offerte formulier op onze site, dit is steeds gratis en vrijblijvend. Wij trachten deze binnen de 48u te beantwoorden. Als de offerte naar wens is, kan u eenvoudig via de link in uw offerte de reservatie maken. Uw reservatie is slechts definitief na confirmatie van onzentwege.

Er zijn geen specifieke richtlijnen.  Onze autocars en prijzen zijn steeds op basis van beschikbaarheid op moment van reservatie. Hoe langer u wacht, hoe groter de kan dat de bus niet meer beschikbaar is.

U kan altijd uw boeking annuleren. Annulaties zijn specifiek onderworpen aan onze voorwaarden ivm annulatiekosten.

Alle reizen worden uitgevoerd conforn de rij-en rusttijden van de chauffeur(s) volgens de Europese verordening. Zo klinken de belangrijkste bepalingen : Omdat voldoende slaap een absolute voorwaarde is om optimaal te kunnen presteren heeft de chauffeur recht, tussen twee taken in, op minimum 11 uur rust, die drie keer per week tot 9 uur herleid kunnen worden. Hieruit volgt dat de diensttijd van een chauffeur, van stelplaats tot stelplaats, niet meer dan 15 uur mag bedragen (een chauffeur die om 7 u begint moet zijn dagtaak dus ten laatste om 22 u beëindigen); Na ten laatste 4 u 30′ rijden moet de autocarchauffeur stoppen om een pauze van minimum 45 minuten te nemen. Deze kan vervangen worden door een onderbreking van 15 minuten gevolgd door één van 30 minuten (deze volgorde is wettelijk verplicht) in dezelfde tijdsspanne; De dagelijkse rijtijd van een chauffeur wordt beperkt tot 9 uur. Twee keer per week is een verlenging tot maximum 10 uur op een dag toegestaan; Bij een dubbele bemanning bedraagt de maximale diensttijd 21 uur, waarna beide chauffeurs ten minste 9 uur rust moeten nemen; Behalve de dagelijkse rust, schrijft de reglementering ook een wekelijkse rust voor. De chauffeur dient na 6 werkdagen een wekelijkse rust van 45 uur te nemen die om de 2 weken verkort kan worden tot minimum 24 uur, mits compensatie van deze inkorting. Vanaf 04/06/10 wordt de mogelijkheid opnieuw ingevoerd de wekelijkse rust te nemen na 12 werkdagen.

Gedurende het vervoer in onze bus, ben je verzekerd via onze inzittendenverzekering. Zodra je onze bus verlaat, stopt deze verzekering. Als je op je bestemming ook verzekerd wilt zijn, dan dien je hiervoor zelf een (reis)verzekering af te sluiten.

Wanneer je onverhoopt toch een klacht hebt over de uitvoering van onze dienstverlening stuur ons dan een e-mail. Alleen klachten die schriftelijk per mail worden ingediend worden in behandeling genomen. Klachten moeten binnen een week na uitvoering van de rit bij ons bekend zijn anders worden deze niet meer in behandeling genomen. Via info@peltax.be kan u ons mailen, gelieve duidelijk uw reserveringsnummer en datum van de rit te melden.

De autocarderneming verplicht zich ertoe de opdracht te zullen uitvoeren volgens de inhoud van de offerte/bevestiging Zo de opdrachtgever, om welke reden ook, met inbegrip van overmacht, afziet van de effectieve levering van de diensten voorzien in de offerte, nadat deze aanvaard werd, zal hij de volgende conventionele schadevergoeding verschuldigd zijn aan Autocars Peltax:
* annulatie meer dan 30 dagen voor vertrekdatum : 10% van de reissom
* annulatie tussen 30ste en 20ste dag voor vertrekdatum : 25% van de reissom
* annulatie tussen 19de en 5de dag voor vertrekdatum : 50% van de reissom
* annulatie tussen 4de dag voor vertrek en dag van vertrek: 100% van de reissom
Overuren bus/autocarvervoer : 35 euro per begonnen half uur excl 6% BTW

Scroll to Top